Sektor EcoFood hitem targowym!  



Szacuje się, że rynek żywności ekologicznej w Polsce w 2015 r. osiągnąłwartośćok. 800 mln zł. a w 2017 r. ma szansęprzekroczyć1 mld zł. Powierzchnia ekologiczna użytków rolnych w Polsce wynosi około 580 tys. ha. Liczba zarejestrowanych gospodarstw ekologicznych w 2016 r. wyniosła 24 276. Największa ilośćpodmiotów występuje w województwie małopolskim tj. 1 657. Podziałprocentowy powierzchni użytków rolnych według kategorii upraw wygląda następująco: łąki i pastwiska 35,3%, ziemniaki 0,4%, rośliny strączkowe na suche nasiona 0,9%, zboża 18,6%, uprawy sadownicze i jagodowe 8,9%, warzywa 1,4%, rośliny na paszę33,7%, rośliny przemysłowe 0,5% i pozostałe uprawy 0,3%.

Udostępnij
Polub NutriLife.pl
Reklama

Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających sięsektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mająniezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu sąobecne w diecie polskich konsumentów, poprawia sięich dostępnośćw delikatesach, sieciach handlowych, powstająsieci sklepów oferujących wyłącznie żywnośćorganiczną. Rośnie świadomośćkonsumentów na temat tego, czym jest żywnośćekologiczna, jakie certyfikaty świadcząo ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciążwydająniewiele na żywnośćekologiczną–ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej.

Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy targów WorldFood Warsaw postanowili szczególną uwagę poświęcić strefie EcoFood.

Word Food Warsaw 2016

Podczas ubiegłorocznej edycji Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFoodwyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udziałw niej umożliwia zapoznanie sięz ofertątego sektora, wymianędoświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udziałw ciekawych panelach i dyskusjach. W ubiegłym roku aż 64 firmy zdecydowały się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze.

„Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających. Zależy nam na tym, aby WorldFood Warsaw była międzynarodowąplatformąnawiązywania kontaktów i wymiany doświadczeńbranży spożywczej” – informuje Agnieszka Szpaderska, manager targów WorldFood Warsaw.

Udogodnieniem dla firm z sektora ekologicznego będzie możliwość wystawienia się w ramach wspólnej powierzchni wystawienniczej. Jest to korzystne zarówno finansowo, jak równieżpozwala na wspólnąidentyfikacjęproducentów.

Już dziś zapraszamy do udziału w targach i panelach tematycznych wszystkich zainteresowanych branżą ekologiczną.

 

Kontakt dla Wystawców:
Agnieszka Szpaderska
mail: agnieszka@worldfood.pl
tel. + 48 22 395 66 93

Autor opracowania:


Udostępnij
Polub NutriLife.pl




  Autor publikacji

 Piotr Wolski

Piotr Wolski


Autor publikacj nie udostępnił swojej wizytówki.
Z udostępnionymi informacjami, w tym opublikowanymi pracami autora, możesz zapoznać się odwiedzając jego profil - [profil autora]

Reklama
Reklama

Zobacz także

Oleje roślinne, charakterystyka i technologia wytwarzania
Oleje roślinne, charakterystyka i technologia wytwarzania
Czekolada - proces produkcji, wady i przyczyny ich powstawania
Czekolada - proces produkcji, wady i przyczyny ich powstawania
Konferencja „Żywienie Zdrowie i Choroby
Konferencja „Żywienie Zdrowie i Choroby"
Atopowe zapalenie skóry – charakterystyka schorzenia oraz postępowanie dietetyczne
Atopowe zapalenie skóry – charakterystyka schorzenia oraz postępowanie dietetyczne
Czasopismo:O nas | Redakcja | Dla autorów | Patronat medialny | Kontakt
Serwis: Reklama | Regulamin | Pomoc | Kanały informacyjne (RSS)
Copyright © 2017 NutriLife.pl
  
//www.honcode.ch/HONcode/Seal/HONConduct186547_s1.gif