Dobry produkt trzeba wypromować - WorldFood Warsaw 2017  



Polskie rolnictwo świetnie sobie radzi na rynkach międzynarodowych, saldo w handlu rolnym jest dodatnie i wynosi 7,7 mld euro. Mimo dużych zawirowań związanych z rosyjskich embargiem, ciągle jednym z motorów napędowych eksportu pozostaje sektor owoców i warzyw. To w dużej mierze efekt promocji. A z pewnością jedną z najlepszych okazji do promocji żywności będzie IV edycja Targów WorldFood Warsaw!

Udostępnij
Polub NutriLife.pl
Reklama

Eksport polskich świeżych owoców wzrósł do 858,7 tys. ton w okresie styczeń-czerwiec 2016 r. wobec 817,5 tys. ton w analogicznym okresie roku ubiegłego. Odwrotną tendencję możemy zauważyć w przypadku warzyw, ale poziom i tak jest dosyć wysoki. W okresie styczeń-czerwiec 2016 r.  wysłaliśmy za granicę 315,4 tys. ton świeżych warzyw, a w analogicznym okresie roku poprzedniego 360,6 tys. ton. – Mimo to nadal mamy zamknięty rynek rosyjski, a więc ciągle powinniśmy szukać nowych możliwości eksportu. Potrzeba promocji, która stale umacnia pozytywny wizerunek polskiej żywności na rynkach zagranicznych. Każde „nadszarpnięcie” tej opinii stawia pod znakiem zapytania eksport polskich owoców i warzyw – mówi Mirosław Maliszewski, prezes Związku Sadowników RP.

WorldFood Warsaw 2016Stoisko wystawcy, WorldFood Warsaw 2016

 

Warto zauważyć, że polskie produkty pochodzące z upraw ekologicznych zyskują coraz większe uznanie i popularność nie tylko w całej Europie, ale i na świecie. Są bowiem cenione przede wszystkim ze względu na swoją wysoką jakość. Dlatego zdaniem części ekspertów, umowa o wolnym handlu UE z Kanadą (CETA) otwiera przed polskimi eksporterami z branż sektora owocowego-warzywnego pewną szansę na zwiększenie eksportu do Kanady, a pośrednio także do USA.

Gdzie trzeba i warto  się promować?

Jak w takiej sytuacji odpowiednio się wypromować? Z pewnością doskonałą okazją ku temu są targi WorldFood Warsaw. Każdego roku w kwietniu, Warszawa staje się stolicą biznesu rolno-spożywczego.  To najważniejsze targi w Warszawie poświęcone sektorowi spożywczemu – od produkcji aż po wyrób końcowy i jego sprzedaż. To właśnie one oferują niepowtarzalną możliwość spotkania przedstawicieli polskiego sektora rolno-spożywczego z zagranicznymi partnerami oraz nawiązania nowych relacji biznesowych na świecie. Wtedy to pojawia się  ponad 250 międzynarodowych producentów i dystrybutorów, dostarczając uczestnikom nieocenioną platformę do rozwijania ich obecności na rynku. W poprzedniej edycji na targach zorganizowano m.in. stoiska z  Belgii, Łotwy, Litwy, Holandii, Sri Lanki, Tajlandii, Ukrainy, Wielkiej Brytanii.

Wystawcy z Polski i zagranicy, panele dyskusyjne, spotkania z sieciami handlowymi i przedstawicielami sektora HoReCa, specjalne konferencje poświęcone żywności  i trendom w branży spożywczej – to wszystko będzie można zobaczyć podczas czwartej edycji  WorldFood Warsaw  11-13 kwietnia 2017 r.! Miejsca wystawowe warto rezerwować już dziś. Więcej informacji: www.worldfood.pl

 

Autor opracowania:


Udostępnij
Polub NutriLife.pl




  Autor publikacji

dr inż. Tomasz Czernecki

dr inż. Tomasz Czernecki

Pracownik naukowy Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Praktyk oraz wykładowca m.in. dietetyki, żywienia klinicznego i nutrigenomiki. Uczestnik wielu projektów badawczych. Pomysłodawca i współwłaściciel Vitagenum.pl. Założyciel poradni dietetycznych w tym działającej przy UP w Lublinie. Redaktor naczelny Journal of NutriLife. [profil autora]

Reklama
Reklama

Zobacz także

Enzymy w przemyśle spożywczym
Enzymy w przemyśle spożywczym
FIT Majówka w Krakowie!
FIT Majówka w Krakowie!
Konferencja „Żywienie Zdrowie i Choroby
Konferencja „Żywienie Zdrowie i Choroby"
Letnia Szkoła Nutrigenomiki
Letnia Szkoła Nutrigenomiki
Czasopismo:O nas | Redakcja | Dla autorów | Patronat medialny | Kontakt
Serwis: Reklama | Regulamin | Pomoc | Kanały informacyjne (RSS)
Copyright © 2017 NutriLife.pl
  
//www.honcode.ch/HONcode/Seal/HONConduct186547_s1.gif